Producent SSL Stereo Bus Compressor THE BUS+, Solid State Logic, to uznany na całym świecie producent analogowych i elektronicznych konsol audio.
Kiedy myślisz o analogowym urządzeniu dźwiękowym będącym synonimem SSL, przychodzi na myśl tylko jedna nazwa — Bus Compressor. Od pierwszej wersji zaimplementowanej w mikserze analogowym SSL 4000B w 1976 roku, służył jako podstawa dla centralnej części flagowego Solid State Logic.
Firma Solid State Logic postanowiła stworzyć najbardziej wszechstronną wersję historycznie kultowego Bus Compressora.
Podstawą tego projektu jest wierność oryginalnemu urządzeniu, z dodatkiem nowych możliwości koloryzacji i zaawansowanych narzędzi do tworzenia dźwięków.
Nowy BUS+ może być tak potężny i transparentny jak konsole serii 9000, lub bardziej nasycony i ziarnisty jak oryginalne konsole serii 4000, a nowy kompresor może również kompresować i kolorować równolegle.
Konstrukcja obwodu BUS+ wykorzystuje wysokiej jakości komponenty, takie jak 2181 THAT VCA w ścieżce audio, aby zapewnić doskonałą wydajność analogową.
Kompresor jest również bardzo elastyczny, oferując cztery tryby pracy i 3 różne opcje kolorystyczne kompresji.
Tak więc nowy BUS+ dostosuje się do rodzaju muzyki, którą aktualnie tworzysz.
Jakby tego było mało, THE BUS+ oferuje zupełnie nowy korektor dynamiczny, ekspander transjentów i wszechstronne opcje routingu.
Podczas gdy główna konstrukcja BUS+ pozostaje wierna oryginałowi, dodano szereg zaawansowanych narzędzi do przetwarzania, aby stworzyć najbardziej wszechstronny kompresor magistrali w historii.
Oprócz D-EQ i Transient Expander, BUS+ oferuje trzy unikalne kolory kompresji; NISKIE THD, F/B i TRYB 4K. Każdy „kolor” oferuje inną charakterystykę i można go łączyć w celu uzyskania unikalnych stylów kompresji.
TRYB LOW THD wprowadza specjalną modyfikację obwodu w łańcuchu bocznym, pomagając ograniczyć ilość zniekształceń niskich częstotliwości, jakie może wytworzyć kompresja, zwłaszcza przy krótkich czasach release.
Subiektywnie, LOW THD „czyści” dół pasma, pozwalając na osiągnięcie „czystszej” redukcji wzmocnienia.
TRYB F/B (FEED-BACK) pobiera sygnał zasilający łańcuch boczny z pozycji sprzężenia zwrotnego (tj. po głównym VCA redukcji wzmocnienia w ścieżce audio).
Skutkuje to bardziej „zrelaksowanym” stylem kompresji, w przeciwieństwie do tradycyjnego „chwytania” Bus Compressor.
L4K MODE zmienia działanie VCA ze zbalansowanego na niezbalansowane (dopasowując się do sposobu, w jaki zaimplementowano Bus Compressor w konsoli serii 4000). Wprowadza również zmienną ilość zniekształceń harmonicznych za pośrednictwem VCA. Te dwa czynniki łączą się, aby uzyskać bardziej „kolorowy” dźwięk.
BUS+ pozwala dostosować poziom zniekształceń, który oferuje TRYB 4K. Przekonasz się, że istnieje pewien „słodki punkt” (w zależności od poziomu mieszanki), w którym materiał stanie się bardziej spójny dzięki zwiększonej grubości.
D-EQ
Po wielu badaniach i rozwoju firma z dumą przedstawia pierwszy w historii SSL Dynamic EQ (D-EQ) w ramach THE BUS+.
Łańcuch boczny to specjalnie dostosowana wersja Bus Compressor z dodatkowymi obwodami, takimi jak ogranicznik redukcji wzmocnienia dla parametru Range. Uważamy, że D-EQ jest tak samo muzykalny i potężny jak sam Bus Compressor.
D-EQ może z łatwością ulepszyć górne i dolne parametry twojego miksu, dzięki czemu jest niezwykle potężnym towarzyszem obok Bus Compressora.
D-EQ to 2-pasmowy, równoległy korektor dynamiczny. Każde pasmo ma 16 punktów częstotliwości do wyboru, co pozwala na pełną kontrolę nad częścią widma częstotliwości, na którą chcesz wpływać. Pasmo wysokiej częstotliwości można również zmienić z filtra półkowego na krzywą bell.
Kompresja/Rozszerzenie: Każde pasmo ma 31-pozycyjną kontrolę schodkową oznaczoną COMP i EXP na krańcach kontroli. Gdy przekręcisz kontrolkę zgodnie z ruchem wskazówek zegara z pozycji środkowej „0” (brak efektu), zaczniesz wybierać efekt rozszerzenia. Przesuwając pokrętło w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, rozpoczynasz wybieranie numeru z efektem kompresji.
Cechy:
• Autentyczny obwód Bus Compresora SSL wykorzystujący wysokowydajne 2181 THAT VCA.
• 4 tryby pracy – Classic Stereo, S/C Stereo, Dual Mono lub Mid-Side.
• Nowe opcje stałej czasowej Attack i Release — większa elastyczność w kształtowaniu kompresora, w tym nowe ustawienie „Auto 2”.
• 3 różne opcje koloryzacji kompresyjnej, które można łączyć lub stosować indywidualnie: – Tryb 4K – pojedyncza operacja VCA ze zmiennymi zniekształceniami harmonicznymi, – Tryb LOW THD redukuje zniekształcenia niskich częstotliwości spowodowane kompresją, – Tryb F/B zmienia charakterystykę kompresji, aby uzyskać bardziej „zrelaksowany” styl kompresji.
• Wyjątkowa jakość dźwięku i skokowe potencjometry zaprojektowane do zastosowań w masteringu.
• Wbudowany 2-pasmowy korektor dynamiczny (D-EQ).
• Ekspander.
• Konfigurowalna kolejność przetwarzania — Bus Compressor przed D-EQ (domyślnie) lub po.
• Wejścia i wysyłki dla Side-Chain.
• Zmienna kontrola filtra górnoprzepustowego dla Side-Chain do 300 Hz w krokach co 10 Hz.
• Kontrola miksu dla kompresji równoległej
Cena około 10.000 zł
Premiera sprzedaży 05.2022
Strona producenta: https://www.solidstatelogic.com/
Strona dystrybutora: https://audiotechcommercial.pl/
Wkrótce test na naszym kanale!!!!